Till alla i familjen
Prisgaranti
Fraktfritt
Hemleverans

Kan jag använda Rotavdrag?

Ja om du äger din bostad samt betalat skatt året innan så kan du vara berättigad till ROT avdrag. Rotavdraget är 30% av arbetskostnaden (ej material) Taket för Rot avdrag är 50 000 kr/år/person. Om du vill kolla hur mycket du har kvar av Rot avdrag så gå in på skatteverkets hemsida där finns de uppgifterna du behöver.

 

Ingår försäkring?

Ja, skulle något hända i ditt hem som orsakats av Sandå så kommer de lösa det via sin allriskförsäkring, om det ej går att lösa genom att vi gör om jobbet, tex om något går sönder i ditt hem.

 

Hur lång tid tar det?

När du skickat in dina kontaktuppgifter till oss så tar det upp till 48h (helgfria vardagar) innan vi kontaktar dig, vi kommer då ställa en hel del frågor till dig för att kunna ge dig en offert med ett kostnadstak. För att det ska gå smidigt så förbered gärna dina uppgifter, inklusive ditt personnummer. För uppgifter om bostaden. För Brf så behöver vi föreningens organisationsnummer samt ditt 4 siffriga lägenhetsnummer. För villa behövs fastighetsbeteckningen.

 

Sandå kontaktar dig inom 4 arbetsdagardagar för att boka in en tid när jobbet ska utföras. Normalt tar det 1-3 veckor från att vi kontaktat dig tills projektet drar igång.

 

När kan jag få en offert?

Offerten kan skickas när vi fått in alla nödvändiga uppgifter samt gått igenom vad som ska göras.

 

Kan ni hjälpa mig att måla även om färgen är köpt någon annanstans?

Det kan vi absolut hjälpa till med, färgen behöver vara en premiumfärg, dvs en färg som vi är säkra på ger ett bra slutresultat. Vi kommer då att fråga dig om märke på färg och vilken färgtyp.

 

Det är en skadad vägg och jag behöver hjälp med grundarbetet, spacklar ni också?

Målarna på Sandå måleri är väldigt noggranna och måna om att slutresultatet blir bra, därför kommer de att göra de grundarbete som krävs. Det är något vi tar med i din offert.

 

Vad händer om jag inte blir nöjd med resultatet?

Om det mot förmodan händer att slutresultatet inte blir bra hjälper vi på familjetapeter till med reklamationen till Sandå.

 

Hur går processen till?

Du skickar in en förfrågan eller ringer oss. Därefter går vi igenom projektet som ska göras. Efter det får vi nödvändiga uppgifter från dig för att kunna sammanställa en offert som vi skickar till dig. När du har godkänt offerten skickar vi den vidare till Sandå som tar kontakt med dig inom 4 dagar för att boka tid. Sedan utför de jobbet vid bestämd tidpunkt. Klart!

När och hur betalar jag?

Vi på familjetapeter skickar en faktura till dig efter att arbetet är slutfört. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från att du får den från oss.

 

Kan jag ringa och prata med er?

Det går jättebra! Du når oss på nummer 010-405 2222 mellan 9-16 under vardagar

 

Vad ingår i tjänsten ”Färdigt på vägg”?


Allt arbete för att få din önskade yta klar, det ingår även material för underarbete, tapetlim och färg. Tapet behöver du köpa från oss innan. Målarna tar även med sig täckpapp, tejp och verktyg.